SCENINIS VARDAS:

atlikėjų pokyčių istorijos arba kada verta pagalvoti apie pseudonimo keitimą?

silhouette of man sitting on chair

Nuolat besikeičiančiame šiuolaikiniame muzikiniame pasaulyje pokytis nėra tik šių dienų tendencija. Atlikėjai kasmet ieško naujų savirealizacijos muzikoje būdų, kurie neretai padiktuoja stiliaus, žanro, turimos komandos pokyčius. Tačiau kartais kinta ne tik bendrą turinį sudarančios detalės, bet ir atlikėjo pavadinimas.

Atlikėjas Distractd laikui bėgant tapo Joseph June, o Junior A, pakeitęs muzikinį skambesį, pavirto į FC Baseball. Po pseudonimu Free Finga gyvuojantis Tomas Narkevičius seniau buvo pasivadinęs kaip Fingalick. Cherry on Top sutrumpinusi sceninį pseudonimą tapo Cheri. Ir tai – tik keletas pavyzdžių, esančių Lietuvos muzikinėje padangėje.

Kada ateina laikas keisti savo sceninį vardą? Kokios istorijos slypi po užsienio žvaigždžių pakeistais pseudonimais? Šį kartą dalinamės sceninių vardų istorijomis ir patarimais, kada derėtų apgalvoti pseudonimo pokytį.

UŽSIENIO ATLIKĖJAI IR JŲ SCENINIO VARDO PAMOKOS

Bruno Mars istorija: Atlikėjas, dainų autorius, prodiuseris ir Grammy apdovanojimų laimėtojas Bruno Mars savo karjeros pradžioje naudojo tikrąjį savo vardą – Peter Hernandez. Tačiau neilgai trukus teko ieškoti kito sceninio vardo. Kadangi atlikėjo pavardė turi ispanišką skambesį, tuo susirūpino muzikos įrašų kompanijos (angl. record labels), norėjusios įtalpinti atlikėją į Lotinų Amerikos, Ispaniškos muzikos žanrų rėmus bei paversti jį dar vienu Enrique Iglesias stiliaus atlikėju. Norėdamas to išvengti, Peteris Hernandezas tapo Bruno Marsu.

Kendrick Lamar: dar paauglystėje savo karjerą pradėjęs reperis ir dainų autorius Kendrick Lamar Duckworth scenoje buvo pristatomas K.Dot slapyvardžiu. Savo muzikinėje pradžioje, 2004 metais, kuomet atlikėjui buvo šešiolika, jis išleido pirmąjį savo projektą/mixtape pavadinimu „Youngest Head Nigga in Charge (Hub City Threat: Minoro of the Year“. 2009 metais, plečiantis karjeros galimybėms, K.Dot išleido trečiąjį savo mixtape pavadinimu „C4“ ir labai greitai po to atlikėjas nusprendė nebenaudoti savo slapyvardžio ir vadintis tikruoju savo vardu – Kendrick Lamar.

Kodėl taip atsitiko? Atlikėjas teigia, kad progresuojant karjerai jis pajuto, jog dabar yra tinkamas laikas pokyčiams. „Sceninio vardo pakeitimas iš esmės yra tikrojo „aš“ vystymas. Aš norėjau, kad žmonės žinotų kas aš esu kaip žmogus ir ką aš reprezentuoju“.

Christina Aguilera ir laikinieji jos pokyčiai: vėlyvieji 90-tieji ir 2000-tųjų metų pradžia. Laikotarpis, kuomet muzikinėje padangėje Britney Spears ir Christina Aguilera konkuravo dėl pop princesės rolės. 2002 metais, pristatydama savo singlą „Dirrty“ pakeitė ir savo sceninį vardą ir tapo Xtina. Šis pokytis buvo vienas iš daugelio: remdamasi to meto tendencijomis savo įvaizdį papildė naujas veido auskarais, daugiau kūno atidengiančiomis stiliaus detalėmis, norėdama parodyti savo, kaip pop „blogiukės“ poziciją. Vis dėlto, tais pačiais metais išleidusi kūrinį „Beautiful“ ir atskleidusi emocionaliąją savo asmenybės pusę, Christina Aguilera grįžo prie tikrojo savo vardo ir iki šiol sėkmingai naudoja jį savo karjeroje. Xtinos atgarsiai iki šiol pastebimi – atlikėja šį slapyvardį dar naudoja socialiniuose tinkluose.

SCENINIO VARDO POKYČIAI MUZIKOS VERSLE – KADA PASIKEISTI?

1. Verta pagalvoti apie sceninio vardo pokyčius tuomet, jei sunku tave kaip atlikėją surasti internete.

Šiais laikais internetas yra didžiulis muzikos tiekėjas – tam nebereikia specialiai atsisiųsti muzikos įrašų naudojant internetą, užtenka naudoti socialinius tinklus ir juose klausytis mėgstamiausių muzikinių takelių. Ką darote tada, kada išgirstate jums patinkantį skambesį iš pirmą kartą akyse matomo atlikėjo? Ieškote jo internetinėje erdvėje. Tačiau kokios grėsmės gali užpulti turint netinkamą pseudonimą?

Atlikėjas tampa sunkiai randamas. Problema iškyla tuomet, kai žmonės, ieškodami atlikėjo internetinėje erdvėje, pirmiau randa rezultatus, visiškai nesusijusius su atlikėju. Jei sukurtas pseudonimas yra plačiai naudojamas žodis, pavyzdžiui „Sun“ ar „Moon“, vietoj norimo atlikėjo auditorija greičiau suras informaciją apie mėnulio fazes, būsimą šilumą ir pan. Taip labai sumažėja tikimybė, kad atlikėjo vardas atsiras paieškos aukštumoje ir padidėja galimybė, jog vartotojas nebus nusiteikęs ilgai paieškai ir tiesiog nustos ieškoti atlikėjo.

Atlikėjo pavadinimas asocijuojasi su kito, gerokai labiau žinomo atlikėjo pseudonimu. Tokiu atveju paieškoje atlikėjas tampa kito muzikanto šešėliu – vieno autoriaus paieška gali tapti visiškai kito muzikos kūrėjo atradimu. Nors netikėti muzikos atradimai yra viena iš smagiausių muzikos industrijos dalių, muzikos versle tai gali reikšti sunkų atlikėjo kopimą geresnės, garsesnės karjeros link, todėl kuriantis pseudonimą reiktų atsižvelgti ir į panašumų su kitų kūrėjų slapyvardžiais galimybę.

TAČIAU, labai svarbu paminėti faktą, kad sceninio vardo pokyčių reikalingumas neturėtų būti akcentuojamas atlikėjo karjeros pradžioje. Jei esi naujas atlikėjas, turintis porą kūrinių ir dar nesuformavęs savosios auditorijos, tikėtis didelės paieškos internetiniame sraute – neverta. Atsižvelgdamas į aukščiau minėtus punktus, jaunasis atlikėjas, visai neseniai suformavęs scenos vardą, neturėtų imtis drastiškų pokyčių pačioje karjeros pradžioje. Tikslingai ir veiksmingai paieškai internete reikia laiko, per kurį atsiradę įvairios reklaminės akcijos, projektai, bendradarbiavimai ir pan., padėtų iškelti atlikėjo vardą į aukštesnį paieškos lauką.

2. Taip pat vardo pokyčiai reikalingi tuomet, kai sceninis vardas neatitinka atlikėjo ilgalaikio muzikinio plano, žanro ir pan. Ilgainiui kuriant muziką bei užsiimant veikla muzikos industrijoje natūraliai užgimsta pokyčiai: atlikėjas atranda tikresnį savo skambesį, žanrą, kuriame nori save realizuoti. Turimas pirminis pseudonimas dažnai pradeda neatitikti autoriaus skleidžiamos žinutės, muzikinio kelio, besikeičiančio įvaizdžio. Kaip rodo minėtasis Kendrick Lamar pavyzdys, sceninis vardas gali tapti kliūtimi, trukdančia atskleisti norimą reprezentuoti atlikėjo veidą. Tuomet ypatingai vertinga ir naudinga keisti savo pseudonimą – pakeitus ar atradus savo žanrą netinkamas (senasis) pavadinimas gali kurti neteisingą komunikaciją apie autoriaus kūrinius, o tai galėtų paveikti ir klausomumo skaičius.

Kartais pokytis gali būti labai mažytis, tačiau esminis: pridedantis vertės užsiimant atlikėjo reklama, pavyzdžiui, strategiškai iškomunikuojant tai kaip atsivertimą į tikrąjį „aš“ ir pan., leidžiantis ne priartėti, o susilieti su norimu muzikos žanru. Vis dėlto, sceninis vardas – natūraliai yra vienas pagrindinių dalykų, per kuriuos auditorija atpažįsta atlikėją, todėl pokyčiai turi būti gerai apgalvoti. Verta prisiminti, kad net jeigu pseudonimas prie atlikėjo yra prilipęs ar tapęs jo vizitine kortele, ilgalaikio vieno vardo vartojimo nederėtų laikyti pagrindine priežastimi dėl ko yra verta vengti pokyčių. Muzikos industrija yra nuolat kintantis pasaulis, kuriame pokyčiai nėra vertinami vien per negatyvumo prizmę. Dabar jie rodo prisitaikymą prie naujienų, trendų, o kartais tai gali simbolizuoti atlikėjo ilgaamžiškumą – visada kintantis, nuolat prisitaikantis ir savo žanrą išlaikantis atlikėjas gali tapti tikra sensacija, keliaujančia per auditorijos ausis metų metus.

2022/01/13

________
PANAŠŪS STRAIPSNIAI
________