TIKTOK‘O IR SOCIALINIŲ MEDIJŲ SPROGIMAS MUZIKOJE ŽADA TIK STIPRĖTI

red and whites logo

Ne paslaptis, kad pastarieji metai pandemijoje buvo ir yra iššūkių pilnas laikotarpis daugeliui muzikos versle dirbančių įmonių. Tačiau sparčiai didėjant socialinių tinklų naudojimui, o telefono ekrano naudojimo laiko skaičiams pasiekus rekordus, atsirado kitos svarbios ir naujos galimybės muzikos industrijai, kuri pradėjo pasitikėti skaitmeninėmis platformomis.

Vis didesnis skirtingų sektorių, įskaitant ir muzikos, dėmesys yra skiriamas socialinių tinklų naudojimui ir savęs pateikimui juose. Toks dėmesio rodymas medijoms vyksta pačiu laiku – nauja muzikos industrijos plėtra platformose keičia skaitmeninio pasaulio veidą ir tai, kaip mes jame prekiaujame.

Atkreipkime dėmesį į „TikTok“ platformą. Šių metų rugsėjį šis socialinis tinklas viršijo milijardą pasaulinių mėnesio aktyvių vartotojų. Skaičiuojant statistiką, prieš 21 mėnesį platforma turėjo apie 508 milijonus aktyvių vartotojų per mėnesį. Vadinasi, „Tiktok“ padvigubino savo pasaulinę auditoriją per mažiau nei dvejus metus. Toks augimo tempas buvo akivaizdus didžiausioje pasaulyje muzikos rinkoje, Jungtinėse Valstijose, kuriose „Tiktok“ naudojimas išaugo trigubai. Programėlė „Tiktok“ nuo buvimo „programa, anksčiau žinoma kaip Musical.ly“, kurios pagrindas buvo trumpi sinchronizuojami vaizdo įrašai, tapo tokia programėle, kurią matome šiandien. Tai platforma, kurioje vyksta tiesioginiai virtualūs koncertai su pasaulinėmis žvaigždėmis, tokiomis kaip „The Weeknd“, o pagrindiniai tiktok‘ų kūrėjai leidžia televizijos laidas, populiarius kūrinius, vaidina labiausiai laukiamuose filmuose.

Pandemijos laikotarpiu pasikeitė ne tik vartotojų bazė, o ir bendras auditorijos platformos suvokimas. Nors šokiai visada bus svarbi „Tiktok“ dalis, tačiau programa nebėra tik tai. Dabar kiekvieną dieną platformoje matome karščiausias naujienas, komedijos turinį, mokamuosius, kulinarinius vaizdo įrašus, svarbius renginius ir pan.

„TikTok“ tikslas – stiprinti procesus, kurie padėtų gauti pajamas iš turinio. Tam pasitelkiami populiariausi į programėlę įrašus keliantys vartotojai. Būtent todėl platformoje atsirado „Kūrėjų fondas“, apdovanojantis tam tikrus vartotojus už jų vaizdo įrašus. Kuo didesnis šių kūrėjų įsitraukimas – tuo didesnis piniginis atlygis. Kita „TikTok“ priemonė – leisti pasaulinio lygio muzikos žvaigždėms užsiimti merch (liet. atributika) prekyba tiesiai iš savo profilių. „TikTok“ muzikos vadovas Ole Obermann neseniai pasulinei muzikos naujienų ir analizės svetainei „Music Business Worldwide" teigė, kad bandymai parduoti prekes su tokiomis atlikėjoms kaip Billie EIlish ir Lizzo atnešė stulbinančius rezultatus. Šis žingsnis šiuo met yra „TikTok“ pardavimų strategijos centre, nes taip siūlomi tiesioginiai pirkimo pasiūlymai, o aukšto lygio kūrėjams suteikiama puiki galimybė užsidirbti.

Daugelis organizacijų ir prekės ženklų pradeda suprasti, kokias galimybes suteikia šios strategijos. Tačiau augimas yra toks spartus, kad ne visada pavyksta suspėti įgyvendinti skaitmeninę strategiją, kuri būtų visiškai prisitaikiusi prie naujų pokyčių.

Vienas didžiausių suvokimų, kurį muzikos industrija patyrė per paskutiniuosius, ypač sudėtingus du metus, yra tai, kad norint gauti naudos iš tokių programėlių kaip „TikTok“, „Reels“, „Snapchat“ ir kt., reikalingi laiko ir pinigų resursai. Svarbu ir tai, kad situacija keičiasi kasdien: jei kadaise atlikėjams ar dainoms viešinti geras pasirinkimas buvo vieni nuomonės formuotojai, internetiniai puslapiai ar turinio kūrėjai, šiandien jie gali būti visiškai kiti.

Keblumų kelia ir tai, kad veiksmingiausia rinkodaros sritis „TikTok“ platformoje kūrėjams yra sunkiausiai įvaldoma, todėl norint pasiekti auditoriją, kitus kūrėjus, paskyras ir puslapius yra reikalinga strategija. Tiesa, esminiai auditorijos formavimo principai šioje ar panašiose platformose įrašų kompanijoms, muzikos leidėjams ir atlikėjų vadybininkams jau yra gerai žinomi. Nors dažnai matome pavyzdžių, kuomet kūrėjai tampa viral įkėlę vieną vaizdo įrašą, tačiau dažniausiai sėkmę užtikrina lėtai kuriamas, struktūruotas ir gerai apgalvotas turinys. Nesvarbu, pradėjai nuo pradžios, ar esi jau pažengęs atlikėjas – periodiškas turinys yra raktas į augančią auditoriją.

Daug kartų įsitikinta, kad laikantis tinkamos strategijos, auditorija pasiekia kritinę masę – tada kūrėjas gali veikti savarankiškai ir be jokių išorinių investicijų tuo pačiu turėdamas galimybę gauti daugybę pelno. Kadangi tokio pobūdžio platformos vis dar sparčiai populiarėja, ateityje pajamų galimybės tik dar labiau didės.

Šaltinis: Worldwide, M., 2021. TikTok and social media’s explosion in music is only going to get louder - Music Business Worldwide. [online] Music Business Worldwide.

2021/12/02

________
PANAŠŪS STRAIPSNIAI
________